You are currently viewing Língua Inglesa: Life Plans

Língua Inglesa: Life Plans

Esta proposta de atividade de Língua Inglesa com base no DC/GO – Ampliado e é destinada aos estudantes do 8º Ano do Ensino Fundamental Anos Finais.

Leia o poema abaixo e responda as questões sobre o mesmo:

Life Plans

We all make plans for our life ahead

A roadmap for the future, we’ve often said

We set our goals, we dream our dreams

And imagine what our life could mean

Some plan for success, some plan for love

Some aim for riches, while others, for above

But plans can change, and life can shift

Our paths can take an unexpected drift

We may stumble and fall, and feel unsure

As life throws us challenges, we’ve not endured

But it’s in these moments, we must remember

Our plans may alter, but hope, we must not surrender

For life is an adventure, with twists and turns

It’s a journey of lessons, and how we learn

So, hold on to your plans, but be ready to adjust

Embrace the journey, and have faith in the trust

Trust that life has a plan, greater than our own

And have courage to face, the unknowns we’ve not shown

For life is not a straight line, but a beautiful ride

With surprises and wonders, that will always abide.

QUESTION 1

O poema é sobre

(A) o amor

(B) planos de vida

(C) o sucesso

(D) riquezas

QUESTION 2

Segundo o poema,  nossos planos

(A) podem mudar

(B) sempre acontecem exatamente como planejado

(C) se tornam irrelevantes

(D) não são importantes

QUESTION 3

O poema compara a vida a

(A) uma linha reta

(B) uma estrada esburacada

(C) um passeio de montanha russa

(D) um quebra- cabeça

Leia o texto abaixo e responda as questões sobre o mesmo:

In December, Suzan will graduate high school. She will say “goodbye” to her friends and teachers, and she will move to Dudley to study at the University of Wolverhampton. In the university, Suzan will study economics, because in the future she wants to work in a bank. Suzan will work hard, and in five years she will graduate from the university. Suzan will begin her career; she will be successful and earn a lot of money. 

QUESTION 4

Quando Suzan vai se graduar? 

QUESTION 5

Em qual universidade ela vai estudar e qual curso ela fará?

QUESTION 6

Em quantos anos Suzan vai se graduar?


Autoria:Profª Dra Sueidy Ferreira Lourencio
Formação:Letras Portuguese/Inglês – Doutorado em Educação
Componente Curricular:Língua Inglesa
Habilidade:(EF08LI01-A) Apontar e usar recursos linguísticos para evitar e/ou resolver mal-entendidos, emitir opiniões e esclarecer informações sobre sonhos e projetos pessoais e profissionais sobre o futuro, por meio de paráfrase ou justificativas
ReferênciasFUTURE WITH GOING TO. Disponível em: <https://www.liveworksheets.com/he1335574gg  , acesso em 25, Fev.2022.
https://www.youtube.com/watch?v=DjycSEOw210, acesso em 22, Fev. 2022.
MAKAR, Barbara W. Primary Phonics. 1. ed. Chicago: Modern Curriculum Press, 2018.
KOUSTAFF, Lesley. Oxford Discover. 2. ed. v. 1. Oxford: Oxford University Press, 2018.