You are currently viewing Língua Inglesa: The Changings in the English LanguageLíngua Inglesa:

Língua Inglesa: The Changings in the English LanguageLíngua Inglesa:

Esta proposta de atividade de LÍNGUA INGLESA é destinada aos estudantes do 6° Período da Educação de Jovens e Adultos – EJA.

Disponível em: https://www.canva.com/design/DAFzZkKQDAk/GmjT1R9brUKpqTD5yGGUmg/edit , acesso em 30, Out. 2023

Leia o poema abaixo e responda as questões sobre o mesmo:

The Changings in the English Language

In ancient times, Anglo-Saxon tongues did flow,

With Germanic roots, and Latin’s undertow,

From 450 AD, their voices did ring,

In lands where chieftains and warriors would sing.

The Norman conquest brought a grand display,

Of French and Latin words in their array,

The 11th century, a fusion did emerge,

As language transformed, began to surge.

The 16th century brought a Renaissance bloom,

With Latin and Greek, our language did groom,

In the age of science, the intellect’s fire,

Words evolved with knowledge, reaching higher.

In the 15th century, vowels took a new form,

Changed the way we spoke, became the norm,

And through the ages, language did shift,

To adapt to life’s changes, a constant gift.

Today, a tapestry of tongues combined,

Influences from the past, intertwined,

Globalization and tech, they play their part,

In the ever-changing, living art.

So, as we journey through history’s page,

We see the language’s incredible stage,

From past to present, it continues to thrive,

A story of evolution, forever alive.

QUESTION 1

Uma das principais influências na evolução da língua Inglesa mencionada no poema foi

(A) a Revolução Francesa

(B) a Revolução Industrial