Esta proposta de atividade de Língua Inglesa com base no DC/GO – Ampliado e é destinada aos estudantes do 8º Ano do Ensino Fundamental Anos Finais.
Leia o poema abaixo e responda as questões sobre o mesmo:
Life Plans
We all make plans for our life ahead
A roadmap for the future, we’ve often said
We set our goals, we dream our dreams
And imagine what our life could mean
Some plan for success, some plan for love
Some aim for riches, while others, for above
But plans can change, and life can shift
Our paths can take an unexpected drift
We may stumble and fall, and feel unsure
As life throws us challenges, we’ve not endured
But it’s in these moments, we must remember
Our plans may alter, but hope, we must not surrender
For life is an adventure, with twists and turns
It’s a journey of lessons, and how we learn
So, hold on to your plans, but be ready to adjust
Embrace the journey, and have faith in the trust
Trust that life has a plan, greater than our own
And have courage to face, the unknowns we’ve not shown
For life is not a straight line, but a beautiful ride
With surprises and wonders, that will always abide.
QUESTION 1
O poema é sobre
(A) o amor
(B) planos de vida
(C) o sucesso
(D) riquezas
QUESTION 2
Segundo o poema, nossos planos
(A) podem mudar
(B) sempre acontecem exatamente como planejado
(C) se tornam irrelevantes
(D) não são importantes
QUESTION 3
O poema compara a vida a
(A) uma linha reta
(B) uma estrada esburacada
(C) um passeio de montanha russa
(D) um quebra- cabeça
Leia o texto abaixo e responda as questões sobre o mesmo:
In December, Suzan will graduate high school. She will say “goodbye” to her friends and teachers, and she will move to Dudley to study at the University of Wolverhampton. In the university, Suzan will study economics, because in the future she wants to work in a bank. Suzan will work hard, and in five years she will graduate from the university. Suzan will begin her career; she will be successful and earn a lot of money.
QUESTION 4
Quando Suzan vai se graduar?
QUESTION 5
Em qual universidade ela vai estudar e qual curso ela fará?
QUESTION 6
Em quantos anos Suzan vai se graduar?
Autoria: | Profª Dra Sueidy Ferreira Lourencio |
Formação: | Letras Portuguese/Inglês – Doutorado em Educação |
Componente Curricular: | Língua Inglesa |
Habilidade: | (EF08LI01-A) Apontar e usar recursos linguísticos para evitar e/ou resolver mal-entendidos, emitir opiniões e esclarecer informações sobre sonhos e projetos pessoais e profissionais sobre o futuro, por meio de paráfrase ou justificativas |
Referências | FUTURE WITH GOING TO. Disponível em: <https://www.liveworksheets.com/he1335574gg , acesso em 25, Fev.2022. https://www.youtube.com/watch?v=DjycSEOw210, acesso em 22, Fev. 2022. MAKAR, Barbara W. Primary Phonics. 1. ed. Chicago: Modern Curriculum Press, 2018. KOUSTAFF, Lesley. Oxford Discover. 2. ed. v. 1. Oxford: Oxford University Press, 2018. |