Esta proposta de atividade de Língua Inglesa com base no DC/GO – Ampliado e é destinada aos estudantes do 9º Ano do Ensino Fundamental Anos Finais.
Disponível em: https://www.canva.com/design/DAFRk_s-J_A/Y6bO2hyGa7rByEf6MPQVbQ/edit?layoutQuery=grammar ,acesso em 26,Out. 23
Modal Verbs: Must, May, Should and have to.
In the realm of verbs that guide our way,
Modal verbs shine with words to convey.
Must, May, Should, and Have to, they say,
In poetic verse, let’s make them sway.
Must, a command with no room for doubt,
A mandate strong, we must carry out.
With resolute will, we forge ahead,
In the path of duty, we’re firmly led.
May, a whisper of chance in the breeze,
A door to possibilities, it does appease.
In dreams, we find a world unexplored,
With may as our guide, we’re never bored.
Should, the moral compass in our hearts,
Guiding our choices, as conscience imparts.
A gentle nudge, a wise suggestion,
To do what’s right, with no exception.
Have to, the duty that we can’t ignore,
An obligation we can’t help but explore.
With tasks at hand, we take the lead,
For ‘have to’ urges us to succeed.
These modal verbs, a language’s treasure,
Guide our thoughts and bring us pleasure.
In life’s grand poem, they play their part,
Shaping our journey, from the very start.
QUESTION 1
O modal verb usado para expressar uma obrigação forte e imperativa é o
(A) must
(B) may
(C) should
(D) have to
QUESTION 2
O modal verb frequentemente utilizado para indicar permissão ou possibilidade é o
(A) should
(B) may
(C) have to
(D) must
QUESTION 3
O modal verb que geralmente é associado a conselhos ou sugestões é o
(A) have to
(B) should
(C) may
(D) must
QUESTION 4
O modal verb que implica uma necessidade, mas permite mais flexibilidade do que
“Must”?
(A) have to
(B) may
(C) should
(D) must
QUESTION 6
Discuta o papel dos verbos modais na língua inglesa e como eles são usados para transmitir diferentes nuances de significado.
QUESTION 7
Encontre os verbos modais abaixo no caça palavras:
Autoria | Profª Drª Sueidy Lourencio |
Formação | Letras: Português/Inglês – Doutorado em Educação |
Componente Curricular | Língua Inglesa |
Habilidade | (EF09LI16-A) (Re)conhecer e compreender o uso dos verbos should, must, have to, may e might, para empregá-los em situações comunicativas, indicando recomendação, necessidade ou obrigação e probabilidade. |
Referências | Disponível em: https://www.canva.com/design/DAFRk_s-J_A/Y6bO2hyGa7rByEf6MPQVbQ/edit?layoutQuery=grammar ,acesso em 06,nov. 22 MAKAR, Barbara W. Primary Phonics. 1. ed. Chicago: Modern Curriculum Press, 2018. KOUSTAFF, Lesley. Oxford Discover. 2. ed. v. 1. Oxford: Oxford University Press, 2018. KOUSTAFF, Lesley. Oxford Discover. 2. ed. v. 2. Oxford: Oxford University Press, 2018. |