Esta proposta de atividade de Língua Inglesa com base no DC/GO – Ampliado e é destinada aos estudantes do 8º Ano do Ensino Fundamental Anos Finais.
Disponível em https://www.canva.com/design/DAFSyjf7ZKA/P3M5fmkzqfKIdTClsX4KgQ/edit?layoutQuery=environment , acesso em 15, Nov.2022
Let’s answer some questions?
Leia o texto abaixo e responda as questões sobre o mesmo:
Methods for Preserving the Environment
While the desire to protect our planet is universal, many of us find ourselves too occupied or unmotivated to make substantial changes that could enhance our lifestyles and contribute to environmental conservation. Here are seven straightforward habits to incorporate into your daily routine that can make a positive impact. While these tips may not be groundbreaking, adopting at least some of them allows you to take pride in actively participating in environmental protection.
Use Compact Fluorescent Light Bulbs:
Although these bulbs may be more expensive initially, their extended lifespan and energy-saving capabilities can lead to reduced electricity bills over time.
Donate:
If you have excess clothes or items you no longer need, consider giving them to someone who can use them or donating them to charitable organizations. This not only benefits the environment but also contributes to a good cause.
Turn Off Your Devices:
Develop the habit of turning off household devices when not in use. Whether it’s the TV or lights in a room you’re leaving temporarily, this simple action can result in significant energy and cost savings.
Walk or Cycle:
Driving is a major contributor to pollution. Before opting for your car, ask yourself if it’s truly necessary. For short distances, consider walking or cycling as eco-friendly alternatives.
Detergent:
Adhere to the recommended detergent dosage when washing clothes or dishes. Using excessive amounts contributes to unnecessary waste.
Fix Leaky Faucets:
Address leaky faucets promptly, as they can lead to a substantial increase in water bills. A dripping faucet can waste an average of 120 liters of water.
Harvest Rainwater:
Consider collecting rainwater for various purposes. This practice not only conserves water but also provides an alternative water source.
While this list is not exhaustive, incorporating these practices into your routine not only aids in environmental preservation but also helps you save money.
Question 1
Lâmpadas fluorescentes gastam mais energia
a. True ( )
b. False ( )
Question 2
Donate significa:
a) Doar
b) Emprestar
c) Pegar
d) Ganhar
Question 3
Qual é uma das recomendações para economizar energia mencionada no texto?
a) Utilizar lâmpadas incandescentes.
b) Deixar dispositivos domésticos ligados quando não estiverem em uso.
c) Doar roupas e objetos para organizações de caridade.
d) Dirigir sempre, mesmo para curtas distâncias.
Question 4
O que é mencionado como uma prática para conservar água no texto?
a) Utilizar torneiras vazando para regar plantas.
b) Deixar a luz acesa em todos os cômodos da casa.
c) Coletar água da chuva para diversos fins.
d) Usar uma quantidade excessiva de detergente ao lavar roupas.
Question 5
Faça um resumo sobre o que você entendeu do texto.
Question 6
Coloque as frases a seguir na ordem correta e depois traduza as mesmas:
a) save water can we
____________________________________________________________
____________________________________________________________
b) less plastic we bags use can
____________________________________________________________
____________________________________________________________
c) beach clean can we clean
____________________________________________________________
____________________________________________________________
d) respect can the animals plants and we the
____________________________________________________________
____________________________________________________________
Saiba Mais:
Assista ao vídeo sobre os 3 rs e aponte mais soluções para usarmos os 3 rs:
Assista ao vídeo sobre o que podemos fazer para salvar nosso planeta e acrescente mais ações que não foram citadas no vídeo:
Autoria: | Profª Drª Sueidy Lourencio |
Formação: | Letras Português/ Inglês – Doutorado em Educação |
Componente Curricular: | Língua Inglesa |
Habilidade: | (EF08LI10-A) Analisar o texto sobre os sonhos e projetos futuros para o planeta, para reconstruí-lo com cortes, acréscimos, reformulações e correções, a fim de buscar o aprimoramento, edição e publicação final, desenvolvendo a autonomia da escrita.(EF08LI11-A) Produzir textos, comentários em fóruns, relatos pessoais, mensagens instantâneas, tweets, reportagens, histórias de ficção, blogs, com o uso de estratégias de escrita, como planejamento, produção de rascunho, revisão e edição final, para apontar sonhos e projetos futuros para o planeta. |
Referencial Teórico: | THE FUTURE OF OUR PLANET. Disponível em:https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/Social_Science/Environment/Protect_the_planet!_qr1826315to, acesso em 11, Nov.2022. Disponível em: https://www.canva.com/design/DAFSyjf7ZKA/P3M5fmkzqfKIdTClsX4KgQ/edit?layoutQuery=environment , acesso em 15, Nov.2022Disponível em: Canal Teacher Sueidy Lourencio: https://www.youtube.com/watch?v=aIRC6U-JYmA , acesso em 14, Nov. 2022.MAKAR, Barbara W. Primary Phonics. 1. ed. Chicago: Modern Curriculum Press, 2018. KOUSTAFF, Lesley. Oxford Discover. 2. ed. v. 1. Oxford: Oxford University Press, 2018. KOUSTAFF, Lesley. Oxford Discover. 2. ed. v. 2. Oxford: Oxford University Press, 2018. |