You are currently viewing Língua Inglesa: Skills vs Abilities

Língua Inglesa: Skills vs Abilities

Esta proposta de atividade de LÍNGUA INGLESA é destinada aos estudantes do 5º Período da Educação de Jovens e Adultos – EJA.

Disponível em: https://www.canva.com/design/DAGFIKz43oU/dYrHaMazuj_XgA0rvQ7uLw/edit , acesso em 29, Abr.2024 

Leia o texto abaixo e responda as questões sobre o mesmo:

Skills vs abilities

Skills and abilities are both essential components of a person’s capabilities, yet they differ in their nature and application.

Skills typically refer to specific learned behaviors or actions that individuals acquire through training, practice, or experience. They are often tangible and measurable, and they can be developed and improved over time. Skills are task-oriented and can be applied in various contexts. Examples of skills include programming, writing, cooking, playing a musical instrument, and public speaking.

Abilities, on the other hand, are inherent or natural capacities that individuals possess. They are often more innate and less subject to change through training or practice. Abilities are the potential for performing certain tasks or activities effectively. They are broader in scope and encompass a range of cognitive, physical, and social traits. Examples of abilities include creativity, critical thinking, problem-solving, leadership, emotional intelligence, and physical strength.

In summary, while skills are acquired through learning and practice, abilities are inherent traits or capacities that individuals possess. Both are valuable in personal and professional development, and understanding the distinction between them can help individuals leverage their strengths and work on areas of improvement effectively.

Glossary:

  1. Essential – Essencial
  2. Components – Componentes
  3. Acquire – Adquirir
  4. Training – Treinamento
  5. Practice – Prática
  6. Tangible – Tangível
  7. Measurable – Mensurável
  8. Contexts – Contextos
  9. Inherent – Inerente
  10. Capacity – Capacidade
  11. Innate – Inato
  12. Potential – Potencial
  13. Cognitive – Cognitivo
  14. Traits – Traços
  15. Leverage – Aproveitar

QUESTION 01: 

Skill é 

(A) uma capacidade inerente possuída por indivíduos.

(B)  um talento natural que não pode ser aprendido.

(C)  um comportamento ou ação específica aprendida através de treinamento ou prática.

(D) um traço cognitivo amplo não relacionado a tarefas ou atividades.

QUESTION 02

Um exemplo de ability é

(A) escrever código em uma linguagem de programação.

(B) tocar um instrumento musical.

(C) força física e agilidade.

(D) cozinhar uma refeição gourmet.

QUESTION 03

Escreva uma frase sobre uma skill e uma sobre uma ability que você considera que  tenha

(A) Skill:

(B) Ability:

QUESTION 04

How have your skills and abilities evolved over time, and how do you leverage them to achieve your personal and professional goals?

Como suas skills and abilities evoluíram ao longo do tempo, e como você as utiliza para alcançar seus objetivos pessoais e profissionais?


AutoriaProfª Drª Sueidy Lourencio
FormaçãoLetras Portuguese/Inglês – Doutorado em Educação
Componente CurricularInglês
Objetivos de aprendizagem e desenvolvimento(EJALI0514) Utilizar expressões referentes a opiniões, preferências, datas comemorativas, partes do corpo, esportes, meses do ano, hobbies e rotina.
ReferênciasBRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Brasília, 2018.Goiânia. Documento Curricular Eja – 2023. Educação Física. Secretaria Municipal de Educação e Esporte. 2023Goiânia. Documento Curricular Para a Rede Municipal de Educação de Goiânia – EJA. Secretaria Municipal de Educação e Esporte. 2023Goiânia. Organização Pedagógica da EJA – 2023. Secretaria Municipal de Educação e Esporte. 2022Lei Federal n. 8069, de 13 de Julho de 1990. ECA – Estatuto da Criança e do Adolescente.GLENDINNING, Eric; POHL, Alison. Oxford English for Careers: Technology 2: Student’s Book. Oxford: Oxford University Press, 2011.SWEENEY, Simon. English for Business Communication. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003.